2019-08-17 Hanze Route - De Negentiende Dag

17 augustus 2019 - Warnitz, Duitsland

De Negentiende Dag

Vanochtend relaxed ingepakt, half 9 weg en 8:45 een uur tevrorg. in de plaats waar het bootje zou afmeren, om ons naar de overkant van de binnenzee te brengen, naar Uebereckermunde.
Ondanks het feit dat er een flinke bries stond, relaxte overtocht, klein bootje, fietsen gesjord op het dak van de ruimte waar we zaten. We waren met 5 personen, twee nederlanders, uit   Culemburg, hij 2 jaar voor pensioen, zij slechtziend en dus fietsen ze op een mooie Santos tandem, met een eenwielig aanhangertje.
Aangekomen scheiden onze wegen, snelle boodschap, Za middag veel dicht, Zo ook,..dus lastig.
Om 12:00 uur begon de dagelijkse fietstocht.
Gezien late tijdstip had ik bedacht een tweetal slingers, over waarschijnlijk hopeloze bospaden te elimineren en een normale verkeersweg te nemen, mocht gewoon gefietst worden,..goed idee, toch?Zou ik ook op normale tijd aankomen, scheelde 8 km.
Al snel bleek dit wel een prachtig nieuwe asfaltweg, maar mijn geluk bleek van koftd duur,..Denk dat ze dit locaal
‘de 18 heuvelen weg‘noemen,..wat een ellende, er kwam geen einde aan. Op 2/3 zag ik op de kaart, dat er een wegje was, die me weer op de oude route zou brengen. Op dat punt aangekomen, bleek dat een kinderkopje bestrate weg,..dus de 18-heuvelen gifbeker helemaal leeggedronken.
Verder was er ook het land een stevig briesje, lekker zuidenwind, precies de kant waar ik heenging. Het was een goede dag voor de Vesta windgeneratoren, zeg maar,
De rest van de route had ook nog edn flink pasr verrassingen, met frequente hoogte verschillen, dus de laatste 20 km, was de lol er redelijk af, gelukkig brak toen de zon door en ook weer wat in mijn hoofd en dus na 88 km vandaag camping bereikt.
Morgen ga ik nog een stukje Hanzeroute en dan neem ik naar Berlijn, de Berlijn - Usedom route, deze snijd wat af,...hoop dat mijn ervaringen met afsnijden morgen positiever zijn.
Plan is dan om de dag daarop Berlijn te doorkruisen en dan via Berlijn - Amsterdam route het rondje compleet te maken
Dus vandaag 88km, totaal 1198km
Morgen onduidelijk, moet nog een camping uitzoeken