2e dag Heinsen, Teutoburgerwoud

27 juni 2020 - Heinsen, Duitsland

Hallo,..

Eerste nacht slapen in de camper valt normaal altijd wat tegen, maar niet vanacht.Van 2230 tot 630 uur als een blok geslapen. Nieuwe lakenzak dus hierbij goedgekeurd.

Met Jetske weg in de camper, is er veel structuur, alles een vaste plaats, handigheidjes etc. Nu daar zelf dus een structuur in aanbrengen. Douche-muntjes bij de toilettas, mondkapje daar ook bij leggen,..dat soort dingen.

Na de ochtendrituelen in vakantie-tempo zat ik 09:00 uur op de fiets, route van 50k, omgeving verkennen en weer wennen aan het Duitse,..fietsen op trottoirs, maar ook op 80km wegen.
Mijn nieuwe helm = Goedgekeurd

Na een km of 10, klein stadje, directe reflex, kijken voor een Backerei, mit Kaffee,..

En ja,..daar was er één, open, met een rijtje mensen,..dat viel nog wel mee,..wat tegenviel was dat die mensen allemaal een mondkapje op hadden,..Sh&t, die van mij lag nog mooi bij mijn toilettas, natuurlijk,..so-far for structure,..je moet dus ook blijven nadenken. Ik had zelfs een tweede mondkapje bij me, maar vergeten me te nemen, gewoon niet aangedacht.

Dan koop ik er wel één, dacht ik,..vele winkels hadden nl. het symbool van het mondkapje op hun deur of etalage, maar dat bleek als waarschuwing, geen reclame voor verkoop.

Een flink aantal dorpjes verder toch een mondkapje gescoord,..maar toen was er weer geen koffie-tent of bakker meer op de route,..oh well.

Zo’n 5km voor de camping was er wel een uitspanning aan de Weser, niemand vroeg om een mondkapje, het was nl. buiten,..ijskoffie, met vanille-ijs en slagroom, en kirsch-torte,..dit had ik inmiddels wel verdiend.

Daarna met klein veerpontje naar dorpje Polle, met supermarkt, daar boodschapjes gedaan.

Toen lekker in de zon,..echter om een uur of twee, donkere luchten, wat onweer, maar geen regen, daarna weer zon, heerlijk dagje,...

Misschien fiets ik aan het eind van de middag nog wel even terug naar de supermarkt, 2.8km,..stond zo’n kraam met gebraden kippen aan het spit,..

Dan vanavond met een paar biertjes, mezelf verwennen,..

Morgen rondje van 70km,..

€€€€&&&&&&&&&&

Inmiddels die kip gehaald,..met voor 2p friet,..wil geen commentaar (meer) dat ik te licht ben of wordt,..

De kip gehaald door twee maal die 3km te gaan lopen,..ook warm, maar de kip dus niet afgekoeld, dat was mooi,..

Op de terugweg op het fietspad nog bijna aangereden door twee wegpiraten op fiets, ging net goed, zie foto 😀

@@@@@@@

Wordt ik zojuist benaderd door de vrouw vd campingbeheerder, mijn portemonnee was gevonden,..verdomd, niet meer in mijn linkerzijde,..laten liggen bij de Ali’s Hänchen, op de toonbank, haantje+ aangepakt, in de rugzak gedaan en weggelopen,..portemonnee laten liggen, met alles dus,..

Ali komt hem zo brengen,..pfff,..Zal hem alle cash geven wat er nog inzit,...

Je maakt wat mee,..

Van reisblog naar fotoboek